První den nošení + rady do budoucna

| Posted in , , , , , , , , , , ,

Už máte doma boty a zároveň nepopsatelnou radost z nich? Tak je na řadě za ně převzít zodpovědnost..

PŘÍPRAVA NA SLUŽBU

Jako první je nutné provést aplikaci tkaniček do bot. Je mnoho možností, jak si je uvázat (viz článek- Jak zavázat heavy boty) . Také doporučuji provést řádné promazání bot. No a pak už se můžete jen radovat z nového přírůstku „do rodiny“:)

Co očekávat první den nošení?
Bolest... U každého člověka a u každého typu bot je to jistě trochu jinak, nicméně očekávejte rozedřené paty a kotníky. Je dobré zalepit náplastí a moc to nedráždit. Já osobně byla ze svých Steelek tak nadšená, že i přes rozedřené kotníky jsem v nich chodila dál. Dodnes mám jizvy, protože jsem to nenechala zahojit.
Dále určitě očekávejte, že se vám nohy nebudou zvedat tak snadno, jelikož boty jsou těžké, a některé také vybavené ocelovou špičkou. Časem si však zvyknete a rozdíl nebudete pociťovat. Také se projeví bolest nohou, zejména pokud budete chodit delší trasy, i to je ovšem jen o zvyku.

Na co si dávat pozor?


  • Je důležité, abyste správně chodili. Jinak totiž hrozí rychlé ochození podrážky, třeba i jen z jedné strany boty (např. vnitřní). Proto „nešmajdat“:).
  • Dále boty určitě pravidelně mazat, nejlépe vojenským krémem, či speciálními přípravky na těžké boty. Rozhodně ne indulonou (což dělá hodně lidí)! Jinak vám kůže popraská a snižujete tím životnost bot.
  • V žádném případě do ničeho nekopat, pokud nechcete mít špičky poškozené, okopané. To stejné platí i pro tzv. pogování, i u toho hrozí poškození bot - proto si to pořádně rozmyslete.
  • Nelézt v botách do ohně - jsou sice „tvrdé“, ale rozhodně ne nehořlavé:)
Je spousta věcí, na které se dá upozornit. Další možné nebezpečí poškození bot už ale nositel musí posoudit sám.

Následky obnošení/špatné kvality/špatné péče

Může se vám objevit tzv. "krokodýl" (rozlepená podrážka), to ovšem není moc časté. Spíše vám může popraskat kůže (viz. foto- po 2 letech denního nošení)

Při obnošení se vám také "ošoupe" podrážka (viz. foto- podrážka z boku, po 2 letech denního nošení)
Dost často se i trhají tkaničky. U některých bot se projeví i "vrzání" podrážky při chůzi.

Závěrem:

Mít těžké boty není vždy procházka růžovým sadem, ale všechny starosti spojené s nimi za to rozhodně stojí. Moje známá to vystihla perfektně: "Když jsem si poprvé nazula glády, připadala jsem si jako neporazitelná- chodila jsem loužema, bahnem,..". V tu chvíli máte pocit, že vám patří celý svět. Proto neváhejte, obouvejte!





Comments (15)

Je to tak, začátky s touto obuví jsou těžké, mě třeba u 10ti dírkových steelů šíleně bolel nárt, ale po čase boty doslova srostli s nohou a není problém v nich vyrazit na těžší výšlap...

Ano, vše je jen o tom ten cca týden, kdy se boty přizpůsobují, přežít a pak není problém chodit delší trasy:) Já osobně nosím Steely denně(samozřejmě kromě až moc horkých letních dní:)) po dobu 2 let, nosím je všude a na různé vzdálenosti. Nedělá mi to problém, je to opravdu jen o zvyku, já už bych jiný boty nechtěla:)

Ty jo. Nevím, kde jsi přišla k takové "volovině", že indulona kazí boty, je to přesně naopak, jenže je pochopitelné, že obchody píšou, že to je "nahovno", jelikož indulona stoji asi 30 Kč a jejich kremy 60 .Co se týče těžkých bot a vojenských krému, tak vojenské boty se vždy mazali indulonou nebo globinem. K hořlavosti bot dodávam, jen tolik, že právě kožené boty nehoří. Mám to odzkoušené :)Těžkým botám se věnuji asi 9 let ;-) Co se týče toho poga to jsi mě maximálně dojala, glády byly vytvořeny pro extrémní podmínky, já vím, že steelek se to netýka a veměs všech těžkých bot co se u nás prodávají ovšem kvalitní glády, by měli nějake pogo bezroblému přežít, což jen ukažuje na ten aušuš z čeho jsou dnešni glady dělany..A žralok na botě se děla asi každemu třetimu každodennimu uživateli steelek, tim myslim opravdu každy den včetně těch horkých.. a nebo když v těch btoech normálně chodí .Neříkam že nemužou vydržet spíš mi přijde že to sou boty pro holky bo neznam kluka kterýmu by vydrželi alespoň posranej rok! :)

Milá Monico, "autorko"
Chtěla bych tě s úsměvem pozdravit, ale musím Tě přivést na pravou míru. Myslím si, že tyto KECY co jsi zde napsala jen pobaví lidi, kteří si to čtou. Tak jako mě před pár minutama.. málem jsem musela uklízet loužičku co podemnou málem vznikla. Ale to sem nepatří.
Takže: já osobně nosím "steelky" cca 4 roky. Nevím, zda zrovna "steelky" se dají považovat za těžké boty, no ale dobře, dejme tomu. 4 roky mažu boty indulonou, žádné popraskání a nic tak vážného jako jsi uváděla ty, se mi s botama nestalo. snad jen to, že kvalita steel se rovná kvalitě vietnamských bot. Takže jestli máš boty dva roky a to je nenosíš přes léto a nepoguješ v nich a když chodíš tak předpisově, že nemáš šanci si je podřít, tak se vážně nedivím. Tyto boty jsou k tomu určeny!!!! jo a ochozená podrážka??? no to je právě ta kvalita... boty značky Dr. Martens nebo NewRock mají výdrž minimálně 8 let.... takže tady se pozná ta kvalita. a nějaký vliv "šmajdání" na to nemá! Jo a milá drahá zlatá... boty kožené jsou nehořlavé!!!
Kometář k anonnonymu: Neznáme se??? plně s tebou souhlasím!!!! a jestli se neznáme,tak te ráda poznam :-P

Indulona je na kanady to nejlepsi, co muze byt. Nevim jak na steelkach, ale na mojich martenskach se nikdy nic nestalo. To bude hold asi tim, ze martensky sou delany z kvalitni a hlavne prave kuze. Pravy kanady maji vydrzet bez problemu min 3 roky, at v nich delas cokoliv. Pokud si v nich nekdo jenom vozi prdel v aute, tak si s nima nedokaze ani poradne uzit. Ja s mojema Martenama chodivam behat, jezdim na kole, poguju a denodenne v nich chodim takrka vsude a mam je uz 3 roky se zacinajicim klubanim pat. A mimochodem podrazky na steelech se tak rychle prochodi jenom kvuli tomu, ze sou vyrabeny z nekvalitni gumy narozdil od poradnych znacek, ktere maji kaucukovou podrazku. Mates

Jsem ráda, že jsem aspoň někoho pobavila, avšak si za tím, co jsem napsala stojím.
Indulona je krém na ruce, nikoliv na boty a dle mého názoru vám boty asi těžko naimpregnuje a chrání před mrazem (přes zimu, kdy boty dostávají více zabrat).
K té hořlavosti- zkuste dát boty do ohně a čekat, co se stane. Já to tedy nezkoušela, na to je mám až moc ráda, ale dle svého názoru si nemyslím, že by oheň nezanechal následky:)
Co se týče pogování- já sama jsem viděla hodně bot s poničenou špičkou jen díky pogu. Asi taky záleží, jak ho kdo provozuje, jinak si to neumím vysvětlit:)
Častého rozlepování podrážky si nejsem vědoma. Mně osobně se to nestalo a ze svého okolí znám jen jednoho člověka, kterému se to "povedlo"- ale taky že se ke svým botám choval.. nevídaně. Mimochodem, nikde nevidím v nadpisu slovo "steel", čímž naznačuju, že nevím, proč vše přirovnáváte ke steelkám.

K druhému příspěvku- nevím, proč slovo autorko je v uvozovkách, jestli proto, že mám jiný názor a postřehy a tím pádem jsem "nevážená"?:)) Steelky nosím denně, i přes léto, to ale samozřejmě k večeru, abych uvedla na pravou míru.
Abych to shrnula, každý má jiné zkušenosti, jiné názory. Jestli máte s tímto článkem problém, napište vlastní.

Dívej já to beru z toho hlediska že jsi uvedla že máš boty dva roky. dva roky a devět let je celkem rozdíl a věř tomu že zkušenosti mám ze všech ročních období. Pokud se zeptáš starších lidí tím nemyslím 15-18 let ale 20 a více odpoví ti na mazání bot indulonou jelikož to bylo pro pravou kůži to nejlepší. Chápu že to očividně neznáš a beru to :) Co se týče ohně osobně mi glády již několikrát hořely, kožené většinou mívají umaštěné popřípadě černé fleky které se smyjí vodou. Máš pravdu že když tam necháš dnešní glády v tom ohni tak zhoří :) Pogo je vcelku jedno jak ho kdo dělá, zkrátka u toho boty dostanou zabrat a pokud nejsou kvalitní lze očekávat díry, škrábance popřípadě kompletní rozpad boty. Řekl bych že mluvím za ostatní autory když řeknu že počítám že ve tvém okolí jsou lidi kteří v botách chodí pravděpodobně po městě a doma. jelikož na festivalech se můžeš snažit sebe víc vždy se najde něco co ti ty boty poškodí tak aby se ta podrážka oddělila. :) No co se týče steelek je to dáno tím že na ilustračních fotkách figurují právě boty od této značky. každopádně nevyvracím fakt že by někomu nemohli držet. No jak jsi psala k připomínkám ke článku, počítám že nikdo tady nemá nic proti tomu že jsi ho napsala jen by bylo fajn si pro příště zjistit pravdivé informace a nejlépe od někoho zkušenějšího než tady lidi hltit nějakýma ptákovinama.:)

Nazdar anonymním odborníkům a všem dalším čtenářům, tady Evžen! To z vás mám radost, že se tak pěkně dohadujete, jeden se eště něco přiučí! Jenom pořád nechápu, co máte všichni s tim pogovánim. Určitě je to něco s myšma. Do nich! Za ty díry to stojí!

To s tou idolónou je dobrej fórek, ale apíl už byl, ne? Noco, stane se. Zaspat může každej, dyk ste jenom lidi, žejo. Něco mi říká, že se pracuje na článku o mazání bot, tak se to v něm snad rozlouskne!

Mějte se tu ve spolek, já jdu sptát. Přece jenom sem noční tvor a samotář k tomu!

Já teda svoje STEELky mažu voskem kterej sem měl na zimní kožený boty. Indulonou sem to nezkoušel teda zatim dokud mám ten vosk tak budu mazat tim a furt nádherně držej. Už sem s nima zažil i pořádnej liják a vosk nádherně funguje protože se kapičky jenom srážely nikde se nevpily nevim jak s indulonou.

Abych uvedla na pravou míru- píšu zde o botách, co se vyrábí dnes. Píšu o zkušenostech nejen svých, ale i lidí z mého okolí. Je jasné, že nikdy se nikde nenapíše článek, se kterým bude souhlasit každý jeho čtenář. Takže vaše názory beru, všechny jsem si pečlivě přečetla a jsem ráda za vaše reakce, příště bych jen prosila trochu více slušnosti. Já si na článku dala práci a než hned psát, jak jste se u toho zasmáli, jaké píšu ptákoviny apod., lze jistě názor vyjádřit trochu lépe. Nikdo nejsme bez chyby. Nemáme ani stejné názory a zkušenosti, opravdu záleží, jaké boty máte, jak se k nim chováte. Toto byl článek napsaný z "mého života" a poznatků. Jak jsem uvedla- nikdo vám nebrání napsat článek vlastní.

Moniko, kašli na ně, nikdy se nikomu nezavděčíš, vždycky se najde nějákej blb, kterej snědl všechnu cyhtrou kaši světa ;)

Já vám teda nevim, já mám 20ti dirky steelky se zipem a podrážku sešlapanou nemám, jedinej problém jsou moje tlustý lejtka, kvůli kterejm se mi rozpad zip ale za dva týdny byl za 100kč vyměněnej, což neni tak děsivý. Boty vypadaj furt jako nový a to je nemažu. Sice je nenosim denno deně a střídám je s třídirkovejma steelkama, který mi příjdou ještě lepší, ale pořád mi příjdou jako nový, jenom na achilovce trochu ohnutý ale to už se u lidí s tlustejma lejtkama a blbostí mít vše co nejvíc utáhlý stává.

Prostě je mám ráda a je to asi o člověku, jak mu co sedne.

Když jsem si před dvouma rokama pořídila první steely, byla jsem z prvního dne nošení rozhodnutá, že je nosit nebudu. Nohy jsem měla odřený do krve..pořád samí puchýře a mozoly. Ale přeslo to rychle...nohy jsem si oblepila a nosila tlustý ponožky, klidně i dvoje :D Boty se tak za měsíc prošláply a už jsem do nich mohla lupnout tenkou ponožku...a teď parádička...boty si nemůžu vynachválit, první jsem sice po půl roce reklamovala, ale teď mám nový z Heavy Boots apTulip ... ehm no nový...už asi rok nový, ale na to, že je nosím každý den, tak vypadají skvěle :) A jsem s nima velice spokojená...sice je mám dost okopaný, ale což, nevypadá to vůbec špatně.

Vyjadrím sa len k INDULONE. TO , že niekto napadne a označí INDULONU za EPIC FAYL pri kožených botách je na mieste z dôvodu, že indulonu tvorí do značnej miery práve H2O čo je prosím pekne VODA ! Takže kto vtiera indulonu do kože vtiera tam aj H20 takže to koži škodí. Ak si myslíte, že nie potom prečo si ich vôbec pred dažďom natierate :D Veď H2O neškodí...

Přesně tak. Indulona navíc bude nasávat vodu pokaždé, když stoupnete do kaluže nebo zaprší. Tak to prostě je. Indulona vodu neodpuzuje, ale přitahujhe.
Co se stane s kůží, která je často nasáklá vodou je asi všem jasné...
Ono to na první pohled vypadá super - kůže po Induloně zvláční a změkne, ale z dlouhodobého hlediska je lepší použít něco impregnačního.

Okomentovat