TUNEL a PLUG

| Posted in , , , ,


Ahoj drazí čtenáři a ničitelé svého těla! Ráda bych se podělila o pár zkušeností s piercingy. Snad se i vy se podělíte se mnou, abychom byli všichni v obraze. :)

Tunel a plug 
Tunel se stal mojí závislostí! Nejdřív to bylo 5 mm a teď už jsou to skoro 2 cm. Koho neodradí bolest, ten si roztahování ucha zamiluje. A jak se to dělá? Začíná se na normální dírce po náušnici (samozřejmě myslím v ušním lalůčku, chrupavku roztahují jen blázni). Pak záleží jen na vás, jak moc jste odvážní a jakou velikostí začnete roztahovat. Roztahuje se převážně umělohmotnými roztahováčky, které lehce seženete v obchodech s piercingy. Já začínala na 2mm, pak jsem si do ucha narvala 5mm, 8mm, 12mm...

Stejně jako u všeho, i tunel má mnoho nepříjemností. Hlavně jde o nervová zakončení, která se roztahováním mohou poškodit. Mně například při té 12ce asi týden tikalo oko. Další věc je bolest. Nebudu nic zastírat, bolí to hodně! Moje taktika: namazat si roztahovák mastičkou, aby lépe klouzal a pak jsem skákala po pokoji, ve snaze prorvat šperk zkrz ucho :D Nejdřív to nejde a jen to bolí, ale pokud to překonáte a dál rvete roztahovák do ucha, pocítíte najendou povolení masa a takové jakoby rupnutí a najednou to jde.



Tunel vyžaduje dobrou péči. Prvních pár dnů co začnete roztahovat bude ucho hodně hnisat, možná trochu krvácet a bude i cítit :D Nelekjte se toho. Několikrát denně si otřete okolí tunelu vatičkou namočenou v Tea Tree oleji. Jakmile ucho splaskne a přestane hodně hnisat, je nejlepší (pokud chcete) roztahovat dál, protože čím víc bude ucho zahojené, tím víc vás to pak bude bolet, protože budete muset kůži znova natrhávat. A to mi věřte není vůbec příjemné. Obvyklé rozmezí mezi hojením a dalším roztahováním je zhruba 3 týdny, záleží na jedinci, kdy se odhodlá roztahovák vyndat a vyměnit za větší. Roztahovat můžete podle libosti, jen pozor, aby vám lalůček nepraskl.

Pokud už vás tunel nebude bavit, je to trochu problém, protože ucho už nikdy nebude vypadat jako dřív. Můžete jej nechat zarůst, ale jizva tam nejspíš bude jako hrom. Ucho vám můžou i profesionálně zašít. Ale to už je lepší nechat si tam ten tunel nebo roztahovák:) A pokud někdo nemá rád velké děravé uši, doporučuji plugy, což je vlastně tunel, ale vyplněný (není vidět skz). Plugy jsou populárnější z toho důvodu, že si můžete vybrat z nepřeberného množství motivů, barev a  tvarů.

Tohle bylo pár mých osobních zkušeností a na závěr bych vám chtěla doporučit jednu stránku : www.mujpiercing.cz - kam můžete dávát své fotografie s všemožnými deformacemi a můžete vyhrát poukaz na nákup šperků v hodnotě 1000 Kč. Když jsem se tam přihlásila, hned první měsíc jsem vyhrála. Takže pokud vám doma něco chybí, zkuste své štěstí. 
 




AN: Dovolte mi nesouhlasit s tímto článkem. I já si roztahovala ucho. Přiznám se, byla jsem
nedočkavá a dírku roztáhla rychleji, než by se mělo, ale ucho mě rozhodně nebolelo! Roztahovák by se do ucha neměl cpát násilím. Buďte trpěliví a zvyšujte velikosti roztáhováku vždy jen o kousíček, pokud do ucha nejde strčit, zvolte menší velikost (také pomáhá ucho nahřát horkou vodou a naušnici namazat krémem ), tím se vyhnete roztrhnutí ucha, což je právě ta bolestivá a hnisavá záležitost, o které píše Aňyčka. Správně roztahované ucho nebolí, jen je cítit teplo, jak se ucho prokrvuje. Nehnisá, ale trochu smrdí, to je normální, doporučuji denně čistit - dirku můžete vyčistit i zevnitř vatovou
tyčinkou namočenou v alkoholu nebo antibakteriálním mýdle. Pokud nějakou neopatrností ucho roztrhnete, naušnici vyndejte a počkejte, až se to zcela zahojí, vyhnete se tím velké bolesti, zánětům a nepříjemnostem. Věřte, že roztáhnout ucho se dá i bez bolesti a zas tak zdlouhavé to není!




Comments (45)

teda to je hodně šílenej článek. jsem sice na 4mm takže nejsem nijak zkušená, ale ve všech článcích o roztahování co jsem kdy četla bylo popsáno že právě roztahování naráz a "křupnutí" je přesně to co by být nemělo. stačí přece roztahovák pomalu posouvat, s každým dnem se ucho roztáhne o kousek dál, a není třeba si trhat uši. obzvlášť pokud někdo chce zůstat u menších dírek s tím, že by je rád zase někdy stáhl (až nám bude 60, asi budeme mít už jinej vkus), nesmí si nechat kůži popraskat. Lucka

Sice tunel nevlastním, ale ze zkušeností kamarádů mohu konstatovat, že přesně tak, jak to je popisováno v tomto článku, by se to dělat NEMĚLO.
Pokud se roztahuje postupně, bolest je minimální nebo žádná, ucho nemá tendenci hnisat a je dokonce možné ucho nechat zpět stáhnout o nějaký ten milimetr. Informace v tomto článku mi přijdou vážně hodně alternativní...

Velmi dobrý článek a zdroj informací je zde http://www.roztahovak.cz/

Slečno, asi si tunelář samouk, viď?:D Roztahovat se má pomalu a postupně - to je základ!!! A né dělat takové skoky. Příště aspoň tak blbě neraď!

Jojo, sauk jsem... :D Mně jenom prostě nebavilo čekat, než ucho samo povolí, a ono, když se tam ten roztahovák nedá úplně, tak může vyklouznout a teda znova to tam rvát by se mi nechtělo... :)

Ačkoli nejsem "ničitel svého těla", kterého si na rozdíl od autorky článku vcelku vážím, tak mám pocit, že zde je něco špatně...

dobře ti tak, že to neumíš. ta bolest ti za tvou blbost patří:)

Co ti takovej tunel nebo piercing do života dá? dá ti to akorát problémy-sehnat si dobrou práci v dobré společnosti-to ti zamezí-tam se na tebe budou dívat jako na nějakou hloupou podivínku-do normální společnosti tohle nepatří.

To natrhávání ucha je tak pro nějaký, co si libujou v sado-maso, ne? :D Ale to už není o moc úchylnější než cédéčka v lalůčku na první fotce. ;) Tom

Jo slečno, tohle (rozervanou kůži od nesprávnýho! roztahování) už "asi" nestáhneš ;). Já se svým správným roztahováním stáhla na normální dírku 15 mm... ;).

k prizpevku z 20. července 2010 12:47: nechutnejsi prizpevek sem dlouho nevidel :-p :) vem si svoji normalni spolecnost, strc ji mame do prdele a pomalu premejslej jakej nahrobek si vyberes az tvoje hniti bude u konce :-p (ani podepsat se neumis) uf, tohle sem sem proste musel napsat, i kdyz to vubec neni k tematu :-) Franta

Alobalek2: Musím s Tebou souhlasit, něco jinýho je, že uznávám, že tenhle článek sem asi zeslonila, protože asi ne všichni jsou magoři jako já a moji známí, co roztahujeme tak, jak sem napsala. Každopádně, tohle je stránka, kde se lidem tahle kultura líbí, ne? A pokud se někomu nelíbí, tak tu nemá co pohledávat... a navíc ve společnosti se stal piercing a tunely už docela přijatelnými... si myslím :)

twl..takový díry v uších...k čemu to vlastně je...sem zvědavá..až to někimu nepude stáhnout co bude dělat v 70 třeba..jžš!!..xDDD...a ještě k tomu 20.července 2010 12:47=máš pravdu:)

Já ti nevim, ale dle mého se takhle ucho roztahovat tedy nemá, to je naprostá pitomost, nejenom, že sis mohla narušit nervy ( kterých sice v lalůčku není tolik, ale jsou tam ) a mohla sis tak vysloužit např. tiky v oku, ale takhle taky to ucho nikdy nestáhneš. Roztahovat se má polehoučku a ne skákat z 2mm rovnou na 5mm a ještě si přitom trhat uši... ale tak co, tvůj problém :) Jinak k tý společnosti, ono taky záleží na tom, jak ten tvůj tunel nebo plug vypadá, pokud máš jednoduchý ocelový tunýlek tak můžeš v klidu dělat i právníka a je to každýmu jedno, neříkám, že budou všichni nadšený, že máš v uchu díru, většina lidí se na tebe bude vždy dívat jako na blázna, ale záleží na tom, jak to podáš, vždy záleží na formě. Mar

Na roztahování direk je nejlepší si vyrvat z hřebenu ty zuby a postupně si je dávat do dírky a zvětšovat nebolí to a je to pohodlné.

Ahoj příznivci i odpůsrci dírek/děr v uchu. já jsem hrozný posera, tak mě kolikrát bolí i obyčejné naušnice, při pokusu o další dírku v uchu jsem to radši vzdala. Nicméně neodsuzuji nikoho, kdo to má prostě jinak :-) Ke společnosti. Jsou kultury, kde jsou díry v uchu dost normální, až společensky důležité. Čím větší džuzna, tím váženější člověk. Stejné jako v jiné kultuře s kruhy na krku, nebo v jiné zase roztahování rtů, nebo zase v jiné lámání chodidel. Dnes je normální snad úplně všechno a nedá se žádná kultura odsoudit, že je snad špatná. Ať si dá každý co chce a kam chce, ať ho to bolí nebo nebolí...jeho věc. Co dřív ženské protrpěly na korzetech...například. Hlavní ale je, jestli má člověk něco v hlavě, co je na těle, je až druhotné.
Zdravím Lucka

bože!!Lituju lidi, kteří o roztahování nic neví a budou se řídit tvýma radama...

a já nechápu ty trapný názory podělanejch anonymů na co je tunel, že to nepatří do práce a práci neseženeš a bla bla bla...... ty vole dyt to je největší sranec ;). Na to se dneska už nehraje...všichni za chvílu budou potetovaný, propíchaný ... takže nebude mezi čím vybírat ;) navíc nákej tunel nesvědčí o schopnostech člověka, takže takový názory bych poslala uplně do prdele.
A když si to roztahuje tak aby ji to křuplo, tak at :). Je to její věc ne, tak nevim proč se do někeho navážet prostě. Ona sama určitě ví, že roztahovat se to má pomalu, a že je to prostě lepší :D ale když se jí to líbí takto tak at si to tak dělá ;).

Ocenila bych, kdybys tenhle článek smazala. Jinak budeš mít na svědomí spoustu lidí, co si jen kvůli tobě zničej uši a bude je to bolet. Roztahování uší nebolí, pokud to umíš. Ty jsi zde poskytla nejhorší možný "návod" a všem radím, aby si raději nastudovali skutečně užitečné rady při roztahování, než tenhle masochistický manuál.
A pokud tvoje uši při roztahování smrděly, pak jsi pěkné prase, že je pro tebe takový problém je dvakrát denně vyčistit. A věř mi, takové zacházení ti uši vrátí.

ja vam poradim- znie to divne ale zabera to a velmi! takze kupte si v umeleckych potrebach take tie haciky(byvaju na vysiacich nausniciach)stoji to malo. kupte si ich hned viac. takze- najprv si dajte do ucha jeden hacik. potom druhy (snazte si ich dat tam najvic jak sa da) ja som si ich este potrela hojivim zazrakom. ked ich tam mate asi osem, skuste trochu roztahovat. potom si dajte spet haciky, a snazte sa zvysit ich pocet. nechaj si ich tam asi tyzden a potom si ich vyber. potom ti pojde roztahovanie ako po masle! mne to zabralo, a je to bezbolestne. dufam ze pomoze. mne pomohlo.

no nevim jestli je tenhle návod o moc lepší než ten původní, nejsem si jistá, že pak budeš mít rovnoměrně roztáhlý ucho, dle mého je podle mě lepší postupný roztahování normálními roztahováky, bez trhání ucha a podobných hrůz

hej vy ste hustýýý:D ja ze vsech lidi co kdy roztahovali uši znam snad jednoho co mel tu trpělivost a roztahoval 0,5 asi půl roku...ja mam 1,5 za asi 4 mesice a pocatecni dirku sem si pichal taky sam jehlou na šití:D a roztahuju to tak ze hledam po baraku co do tech uši strcit:Da pak na nejakou dobu necham v uchu nakej roztahovak nebo plug,tunylek cokoliv co si koupim aby se mi to ucho trochu vzpamatovalo a zahojilo.. a je mi fuk ze to delam spatne...vsichni vi co se muze stat kdyz si roztahujou ucho a pousti se do toho na vlastni riziko..jinak přeju štastný roztahování...občas to vážně trošku boli...cau Kuba

Předpokládám, že tento článek je obrovský vtip, pokud ne, tak návod jak uši neroztahovat. Mám 2cm a rozhodně to nebylo takový drama... Pokud si opravdu chcete uši roztáhnout, musíte počítat s tim, že vám to zabere každý den nějaký ten čas. Musíte si s tim hrát, hýbat, kdykoliv mate volnou minutku, tak ji využít tak,že roztahovákem třeba jen kroutíte a zkoušíte ho vrážet dál a dál. Tak to roztahování netrvá dlouho. A samozřejmě mazat a mazat, nejlépe hydratačním krémem a Tea Tree olejem. S kámošem jsme si roztahovali uši asi stejnou dobu s tím rozdílem, že on si ucho natrhl, takže ho to nehorázně bolelo, v noci se lepil k polštáři a vlasům, každý den se musel patlat s desinfekcí a ucho si ošetřovat, čistit. Nemluvě o tom, že to vypadalo dost nechutně a když chtěl pohnout roztahovákem po ránu, tak to bolelo nejvíc, protože byl slepený k uchu... No konec konců každý má svou hlavu a hlavně své uši takže je to jeho věc!

no joo, postup je to hodně blbej, ale myslim, že většina z nás, kdo roztahovali, to zná :D já jsem měla teda "jen" 18mm, ale taky jsem to brala takhle šmahem. nechtěla jsem čekat....ted už tunely nenosim, ale džuzny zůstaly poměrně velký, cca 6-8mm...nosim normální náušky v dírkách nad tim a taky se nezbláznim :D jau, eště ted si pamatuju, jak mi to bolelo, když jsem to tam rvala takhle po hlavě :D

já teda spíš zastávám postupné roztahování pomocí šneka nebo něčeho podobnýho (já vím, vypadá to hnusně) protože jsem pozstoupil přímé z 1,5 na 3 a pak ze 3 na 5 a málem sem se dosral...holt nejsem žádnej tvrďák ani masouš :D no a stejně sem si to zas nechal z 8 na který sem se dostal srůst na 3 a normální podkovu protože mám debilní práci a díra v uchu je unacceptable :( hlavně že kolega má modrý vlasy...to je OK :/

No já jsem prostě koupila nejmenší základní roztahovák s gumičkama, mýdlo protex a dětskej olejíček, a každej den posouvala roztahovák jen tam, kam to nebolelo. dvakrát, třikrát denně jsem to umyla protexem, namazala po každém umývání, a navíc ještě před každou manipulací s roztahovákem, olejíčkem. bylo to opravdu rychlý, bezbolestný, bezproblémový. je blbost, že když to tam nenarvu naráz, půjde to pomalu.

jako roztahovák mám a tenhle postup roztahování je naprostá kravina! Takhle si naprosto odrovnáte ucho. Hrozí roztrhnutí, záněty atd... U roztahování je jediná věc a to čas!!! Fakt tohle co popisuje autorka článku je do nebe volající nesmysl a nikdo se tim radši neřidte!

Jizva tam při takovém roztahování bude opravdu jako hrom!!! To je fakt neuvěřitělná blbost co tu autorka píše! Ani to nejde číst! je to nechutné a naprosto pitomé, nepravdivé!!!

takova kravyna ja nejsem emo abych si nějak ublyžovala jo a co stím bude te dělat ve staří to jako chcete nosit tunel až do konce života. Aha tak to bych tě chtěla vidět ja bych se zato stiděla je to totiš nechtne

za tri dny jsem mel 8mm bez bolesti a zadny hnisani nic...nesmi te to tam rvat silou..presne jak je vise zminovano chceto cas a obcas to namazat kdyz u se na to tlaci :D zdar a silu

čáuu našel by se tu někdo kdo má v uších víc jak 2cm ? potřebuju poradit s blouautem ;)

Fuj ludia, vy ste úplne nechutní... Čo je na tom pekné mať ušný lalok ako madlo od výťahu? Nehovoriac o tom, že keď dospejete hlavne mentálne, tak sa budete zaujímať aj o nejakú dobre platenú prácu. No keď zamestnávateľ zbadá váš hlávkový šalát, čo sa vám hompáľa na chrupavke, tak zbohom dobrá práca :-DDDDDDDDDDDDDDDD

caute,ja mam dneska smolu lebo vcera som si dal do ucha tunel z6 na8 a rano som mal cele ucho brutalne opuchnute,musel som vybrat tunel a teraz trpim lebo musim vytlacat hnis aj s krvou a je take opuchnute ze tam nedostanem ani spendlik...viete dakto poradit?pepo

Pamatuji si na moji éru roztahování x) roztáhla jsem si ucho jen minimálně (brzo jsem se rozhodla přestat. Já sama jsem si ucho roztahovala tak, že jsem nejdřív nosila tři a poté 4 náušnice v jedné dírce (kuličky) a když jsem to trošku roztáhla, začala jsem si do ucha cpát bužírky (takové ty plastové provázky, co se z nich prováděly všelijaké blbinky...). Skončila jsem asi u 5, poté jsem je vytáhla a více nenandala. U mě to bylo hlavně omezené financemi, bylo mi 12 a můj příjem nebyl zrovna valný x) a i když to nebylo ideální... Tohle není neideální, to je hrozivé, brr. Jinak chrupavka se dá svým způsobem roztáhnout také, ale to už je bolestivé, ať už roztahuješ pomaloučku nebo si to trháš, proto se většinou na takovémto místě vyřízne díra a do té se následně vloží šperk. Martina x)

Pro uvedení příkladu- nosní přepážka, tzv. septum, roztáhnout jde (znova Martina x) )

tunely v uchu se mi strasne libi ale tak velky jako ma holka na tý fotce to uz se mi zda prehnane.. :P ja osobne se zastavam nazoru ze hezci jsou takove ty tunel o rozmeru 5mm ale toto uz je vazne desive.. :P no je to proste muj nazor asi semnou vsichni nebudou souhlasit ;)

Jak zde píší snad všichni, tento článek je totální blbost. Desinfekční mast, dětský olejíček. Nákup fimo hmoty mi umožnil vytvořit si roztahováky přesně na míru a bez dlouhého čekání. Momentálně mám 1cm a několik naušnic v chrupavce a jediné, co mne mírně bolelo bylo, když jsem si začala roztahovat druhé ucho dva dny po obnovení dírky. Byla to blbost, já vím, ale když se dostatečně dlouho počká, lze pokrčovat úplně normálně :)

Super plugy, tunely, roztahováky, piercing a SOUTĚŽE o crazy ceny!!!

www.crazy-piercing.cz

Takky mám roztahovák , začínala sem asi na 2 mm a pomalinku se propracovávala dál... sice mám teprve asi 7mm (tím že si roztahováky sama vyrábím sem na tom lépe) ale nikdy sem se nesnažila z 2mm prorvat si do ucha 6mm ... jeden čas mi ucho taky hnisalo ,ale to jen proto že je mám citlivé .. teď už je vše v pořádku a pochybuju že by ti mělo tikat oko to sis ten nerv asi zmáčla tim tvým ''prorváváním'' nic proti :)

Já si ucho roztahuju od 2mm a pak postupně něčím co jsem měla po ruce(samozřejmě jsem ucho i ty věci 3x denně desinfikovala) a teď mám tak 7mm. Nikdy mi to nehnisalo ani neprasklo. Ale chtěla jsem se zeptat do kolika cm je ta dírka schopna srůst. :D LucY^^

já sem měla 5mm a srostlo to na normální dírku:D teť už mám zase 5mm ... ale hnisání není jenom o rychlosti roztahování ale i o citlivosti ucha:)

nevim ... je to dobry kdyz mi je 14 a mam v uchu 8mm ?

Mě je 12 a mám v uchu 1cm.. :)) A ze začátku jsem si ho 2x roztrhla a musela jsem čekat, než to srostlo, takže doporučuji nespěchat.. :D

pred asi 2ma tydny sem si nechal propichnout po 3. ucho akorat tedka uz kruzitkem pri hodine byla nuda tak sem si tam dal malinkou nastrleovacku pak vymenil za 1 piercingovku pak pridal nastrelovacku zase ji vymenil za 2. piercingovku pak prehodil na 3mm mezi temi zmenami bolest jako krava :D ze 3 na 5 mm mi to trvalo asi 20 hodin :D pak to slo jak nic ale z 5 na 6mm to bolelo jako prase tedka sem tam dal tech 6mm a natekl mi lalucek celkem fest pulsuje a boli :D bohuzel framikoin ktery sem doposud pouzival moc nepomaha takze nevim co na to pouzit aby ucho splasklo a ja mohl pokracovat na 1cm chci tomu dat do velikonoc pauzu a pak pojedu dal :) jen pro info je dobre pro rychle roztahovani namazat ucho uvnitr i okolo kremem na ruce opravdu to vklouzne jak nic a hlavne naparene kdyz vylezete z vany ;))

Dobrý den prosím vás potřebovala bych vědět jestli je velký problém když mám tunel o velikosti 14mm a ta osoba pro kterou je má díru 16mm. Děkuji

Mně se roztahováky v uchu moc nelíbí. Dokud jsou ještě malé, tak budiž, ale jakmile má někdo v uchu díru, že tam prostrčí skoro celou ruku, tak to už je moc. Já mám v uchu akorát navíc piercing , ale každý, ať si nosí to, co se mu líbí :-) .

Okomentovat