LOLITA fashion

| Posted in , , , , , , , , , , ,

... četli jste už úvod Cesta k Lolita fashion?:)

Lolita Fashion
Lolita fashion je snad ta nejrozšířenějsí móda v japonském  módním průmyslu. Nejvíc se rozmohla v 90. letech minulého století, kdy začaly být známé kapely hrající ve stylu Visual-Kei, jako například Malice Mizer, MIRAGE, VALLIERE, Syndrome a Due le quartz, jejichž členové nosili originální a osobité kusy oblečení.

Co na nich bylo nejvýraznější? Prakticky všichni vypadali jako ženy, někdy i jako dívky (malovali se apod). Snad nejdůležitější kapelou byla Malice Mizer, jejichž zakladatel nosil krátké nadýchané sukýnky, halenky, rukavičky, podkolenky, shoes, vlasy natočené a v culíčcích. Celý vzhled podtrhuje výrazný make-up: dlouhé řasy zatočené nahoru, namalovaná ústa, alabastrově bílá pleť. Zkrátka a dobře, vypadal jako ty klasické porcelánové panenky (viz. obr).

Tento muž, Mana-Sama, je považován za jednoho z hlavních zakladatelů Lolita fashion. Kromě toho, že pomohl tomuto stylu v jeho začátcích, ještě založil dvě další odvětví - tak zvané EGL a EGA. Elegant Gothic Lolita a Elegant Gothic Artsticrat. EGL je móda pro ženy, EGA, logicky, pro muže. Ženy nosí přesně to, co jsem před momentem popsala. Nadýchané sukničky, halenky, podkolenky…. 

Tady něco málo originálních názvů a obrázků pro ukázku x)




Hairband - látkové čelenky zavazující se na stužku pod hlavou


MiniHat - malý klobouček připevněný na hlavu buď sponkou, nebo, jako u hairband, se přivazuje stužkou









Blouse - blůzka, většinou s rolákem, dlouhými i krátkými rukávy, různě nařasená a okrajkovaná













Skirt- sukně, většinou po kolena, může být i pod

Bloomers - delší či kratší kalhoty- něco na způsob spodničky. Dříve měly za účel chránit ženskou čest, nyní je to pro dokonalost modelu








Petticoat- spodnička pod sukni, která jí dodává ten nadýchaný vzhled
Poslední obrázek- Bustle- nadzvedává pouze zadní část (možná to někdo viděl ve filmech, že mají ženy trochu větší pozadí)
Under- Knees: podkolenky (k nim není co dodat)

Shoes & boots -  botky pro lolity
Rocking Horse Shoe - boty s vysokou platformou, která je vzadu vyříznutá

Tak to je prozatím vše, dámy a pánové, avšak můžete se těšit na podrobné pokračování x) x)

Comments (14)

Teda, nosit tohle bych opravdu odvahu neměla.. :D Ale zajímavé, zajímavé :)

Ehm... Visual Kei založili X Japan a Buck Tick. Malice Mizer začli o dost déle... Tohodle sem se bála.. Že to nehorázně zvořete >,< Ale pořád lepší než články v Popcornu

To, co máte jako hairband, se nazývá hairdress. Hairband je čelenka, tedy logicky není na zavazování, ale je to plastová čelenka, na které může ozdůbka do vlasů sedět...
Bloomers nejsou pro "dokonalost modelu" (pokud někdo nedělá photoshoot, ale lolitu normálně nosí) ale proto, aby nebyly děvčicám vidět pod širokou sukní kalhotky, aby jim nebyla zima, nebo aby spodnička z hrubějšího modelu nedřela zadek.
Jako boty se častěji nosí mary-janes a nízké roztomilé boty. Ne že by pár holek nenosilo i to co tu uvádíte v kategorii "shoes", ale na běžné nošení ty štekle zrovna nejsou(vyjma těch kozaček)...

A ještě doplním že EGA není "logicky" pro muže, protože je to také styl velmi rozšířený mezi ženami (Připomíná viktoriánskou verzi evropského "romantic goth" - Korzety, blůzy s nadýchanými rukávy, dlouhé sukně s tylovou spodnicí,...)...

EGA děvčata mimochodem nosí právě tu zmíněnou bustle (turnýru, honzíka) pod dlouhé sukně, protože zcela upřímně se obávám, že kdyby se narvala pod sukni po kolena, vypadalo by to dost groteskně...

Já bych nebyla tak nevděčná. Ta holka se alespoň snaží. A když o tom víte víc, proč vy takhle nekontaktujete a nepřispíváte? A mimochodem, abych tak řekla, nikde jsem neviděla zmínku o tom, že by se honzík nosil pod krátké sukně. A navíc, i tyhle lolitky nosí dlouhé sukně, ne? Nebo jim v zimně umrzají nohy?

Samozřejmě že některé dívky, které nosí lolitu, nosí i dlouhé sukně, stejně tak nosí i kalhoty - ale to už se nenazývá lolita móda, to je prostě dívka s dlouhou sukní nebo v kalhotech. V článku to doslova řečeno není, ale proč by jinak autorka řadila honzík ke spodničkám, které lolis nosí, pokud by nesouvisel s článkem? Pro radost?

A proč nezkontaktuju a nepřispívám? No, to nejspíš proto, že už jsem se na tohle téma napsala článků dost a není důvod, abych je přepisovala pro jiný web, který tematicky s lolitou nemá co dělat ;)

Nejsem nevděčná, jen pochybuji, že by autorka chtěla, aby se jí pak někdo za zády smál, že má fakticky nepřesné články, obzvlášť píše-li o okruhu módy, co má v Česku vlastní komunitu, kde jsou články na toto téma velice často diskutované. Proto komentuji nepřesnosti...

Ovšem opravit chybu se dá i mile a nemusíš ze slečny dělat hned neznalého blba, .. Kdežto ty se chováš jako bys sežrala Šlamounovo hovno :) Simča :)

*Šalamounovo

Nemám pocit, že bych někde řekla, že je autorka neznalý blb a ani jsem nepoužila žádná sprostá slova, která by mohla vést k domněnce, že si o formě článku nebo autorce myslím něco špatného. Omlouvám se, že jsem k předchozím příspěvkům nepřipsala za každou větu šťastné smajlíky, abych působila mileji.

Myslim, že konstruktivní kritika je fajn a že z ní bude mít autorka článku radost. Působí jako někdo, kdo je zapálený pro věc. Já osobně se těším na pokračování.
Jana

Krásný dobrý den.

Strašně se mi líbí tvoje okouzlení a zápal pro lolita věci. :) Jen jakožto nositelka téhle módy bych ti poradila, abys před tím, než začneš psát články, delší dobu skládala fakta, proša různé butiky a zkusila nějakou lolitu kontaktovat. Prostě zjistit si, jak to chodí, co co je a co co znamená. XD

Třeba ta hláška k bloomers. Každý, kdo kdy na sobě měl loli sukni, ti poví, že největší zabiják jsou kalhotky bez bloomers a schody (nebo vítr). Pokud nechceš, aby každý viděl tvé ctěné pozadí, bloomers jsou tak trochu nutnost. Nebo alespoň nějaké kraťásky, nebo minimálně kalhotky s nohavičkami... 99% nositelek lolita módy se k bloomers dopracují i přes počáteční nedůvěru a odpor. Právě kvůli tomuhle. Pak taky hraje roli fakt, že v zimě ti pod sukni fouká, že?

Přijď mezi nás, nikdo tě nekousne, jen se dozvíš pár faktů z praxe.

Na druhou stranu bych se autorky taky trošku zastala. Jelikož ta věc... Bustle... Je na F+F vedena jakožto spodnička pod těžké loli kabáty. Ty jsou opravdu zabijáci obyč spodniček, ale tohle by fungovalo pouze pokud by si děvče kabát nechtělo svléknout po celou dobu pobytu mimo domov a ideálně by si nikde ani nesedlo.

Dovolte mi něco podotknouti- autorkou tohoto článku není žádná Kamush. Psala jsem ho já, na začátku srpna, pod pseudonymem Diva. Tehdy jsem ale mluvila vlastně o nečem, co mě hrozně fascinovalo a chtěla jsem mít, avšak neuměla jsem rozeznávat rozdíly mezi názvy a účely jistých kousků oblečení a také jsem neuměla rozeznávat jednotlivé názvy stylů- jako na mém profilu na fb ve fotoalbech- ke country lolitě jsem byla schopna suveréně napsat gothloli, ke cosplayi na KYO napsat také gothloli a to už nemluvím o Hitsugi cosplay... Zkrátka, neurovnáno, nepodloženo, nestudováno. A také jsem se již neodvážila dále zkoušet něco psát. Byly zde reakce, které jsem nepochopila- viz ohrazení na vznik Visual-Kei, o kterém jsem se vlastně zmínila jen proto, že jsem chtěla navázat na Mana-Sama- reakce příliš přehnané- chápu, že jste se musela ohradit a váš postoj ke smajlíkům v tomto komentáři. Ale akorát jste dokázala to, že jste zastrašila příliš nezkušeného. Ano, máte pravdu, do něčeho takového jsem se neměla pouštět takto příliš brzo, ale (možná to znáte) opojilo mě nadšení a taková fascinace, že jsem to toužila vykřičet do světa, zaslepena dojmem, že když jsem křížem krážem prošla F+F a prostudovala fotky Mana-Sama. A ještě jednou si dovoluji nesouhlasit a to o tom, že sem ten článek nepatří. Já si myslím, že patří. Jak vidíte, když se zde ozvaly i hlasy dalších znalců- vás včetně- a hlavně viz poslední komentář. A navíc si myslím, že se do někdy (pro mě) příliš konzervativních metalových, gothických a punkových stylů musí vnést další světlo a pohled na ošacení a originalitu.
A nakonec prosím, aby byla napravena chyba a Kamush byla jako autor článku smazána, protože i když nestojí za moc, je můj a značí jeden z mých prvních kroků do tohoto stylu. Děkuji, Martina

Omlouvám se, chyba, nedokončená věta- opojilo mě nadšení a taková fascinace, že jsem to toužila vykřičet do světa, zaslepena dojmem, že když jsem křížem krážem prošla F+F a prostudovala fotky Mana-Sama, tak o všem vím a všechno znám

Okomentovat