FESTIVALY & TĚŽKÉ BOTY

| Posted in , , , ,

V tomto článku se budu snažit nějakou zajímavou formou podat, proč mít na festivalu těžkou obuv. Jaké přináší výhody, starosti nebo útrapy. Pro ilustraci použiji mnou nafocené momentky těžkých bot z hudebního festivalu Masters of Rock 2010.

Začal bych asi tím, pro kterou těžkou botu se rozhodnout, nebo jaký druh obuvi na festival zvolit. Je potřeba se zamyslet i nad tím, zda budou vaší jedinou obuví či nikterak. V případě, že vám glády stačí, měli byste začít zvažovat možná rizika.

Proč těžké boty na festival ?
Spousta lidí si asi říká, proč v takovém horku a parnu nosím glády. Pominu fakt, že se mi tyhle boty prostě líbí a chodím v nich celoročně již několik let. Jedním z hlavních důvodů je, že na rockovém festivalu glády vypadají na noze dobře a jako správný metalista bych je tudíž měl mít na takovéto akci mít. (Proti botaskám a sandálkám nic nemám, ale glády sou glády). 

Jak jste si mohli na fotografiích všimnout, jsou někteří lidé hovádka (event. prasca domestica). Na festivalech se tak brodíte nejrůznějšími zajímavostmi od plastových kelímků, přes zbytky jídel, tácků od hořtice a jiných pochoutek po případné kousky rozbitého skla. K tomuto brodění je chůze v sandálkách mírně řečeno velmi nepříjemná. V botasce se vám potí noha průměrně stejně jako v rozvázané gládě a ruku na srdce – co vypadá lépe?☺ Většina glád zmíněné problémy zvládne bez větších obtíží. Nemusíte se tedy obávat odření prstů u nohou a nebo šlápnutí do nějakého „kentusu“.

Jak je známo, glády mají ocelovou, popřípadě vyztuženou špici.To opravdu doceníte v momentě, kdy čekáte na kapelu. Kolem je tam spousta lidí, všichni se tlačí, protože chtějí vidět ….. V ten moment jsou dolní končetiny podrobeny těžké zkoušce, před kterou je pevná obuv s ocelovou špicí bezpečně ochrání☺

Dále zauvažujte o tom, zda jsou vaše glády schopny udržet vaší nohu v suchu. V praxi to znamená asi tolik: mám rozervané, polorozpadlé glády. Venku je krásně, sluníčko svítí, mouchy se rvou o chládek - pak není problém☺. Situace se mění v případě, že začíná pršet a pevná zemina v kempu se rázem mění na bláto, smíchané s různými zapomenutými předměty a podobně . V tento okamžik stojí za uvážení, zda si nevzít ještě jedny boty, případně izolepu a sekundové lepidlo, kterými obratně vyspravíme díry a dírečky…


Jaký druh glád zvolit?
Popřemýšlejte nad tím, co a jak budete na festivalu podnikat. Tzn. zda budete spíš za ty super aktivní posluchače, kteří vletí do každého „poga“, a koncert si budou maximálně užívat. V tomto případě doporučuji klasické glády, které tento nápor vydrží. Já osobně bych do poga nevlezl v botách Newrock. Ne, že by to ty boty nezvládly, právě naopak. Ovšem vzhledem k tomu, jak jsou Newrocky „zdobené“ (množství přezek a jiných kovových doplňků), ve mně tato představa budí komický dojem.

V případě, že si jedete hudbu užít tak, že si nestoupnete do středu kotle, ale spíš někam bokem, je v zásadě jedno, jakou obuv na to budete mít. Takový posluchač bývá vesměs oděn nějak hezky, nepředpokládá, že si ušpiní oblečení (nebo to rozhodně nemá v plánu). Pro tyto účely se hodí nějaké hezky vymazlené glády, které nejsou prodřené nebo nerozpadlé ☺

 
Závěrem
Já osobně jsem festival absolvoval s rozpadlýma gládama a bylo to fajn. V batohu jsem měl pro případ nouze izolepu a vteřinové lepidlo. Záleží na každém z vás, jakou obuv na festival zvolíte, nebo kolikatery glády vlastníte, a které s vámi absolvují návštěvu festivalu. Každopádně musím doporučit zakoupení kvalitnějších glád. Při zatěžkávací zkoušce, jakou festival bezpochyby je, byste s méně kvalitní obuví zažili pár horkých chvilek. Obzvláště, pokud mezi vaši standardní výbavu nepatří izolepa ani vteřinové lepidlo. Shrnuto a podtrženo, kvalitní obuví předejdete různým zraněním i nepříjemnostem a nástrahám. Všem vám přeji bezproblémovou a bezpečnou chůzi v těžkých botách na všech zajímavých akcích a festivalech ☺. 

S pozdravem Michal

Comments (21)

ahoj :) letos jsem byla poprvé na fesťáku a hned jsem si musela glády vzít :D bohužel se mi to v horkých dnech šeredně vrátilo :D nohy se mi zapařily i v rozvázaných :D ale příště je beru zase :D jen si přibalím krém na zapařenou dětskou prdýlku :) doporučuju :) Eva

Ahoj:)jejda to se občas stává když je fakt dost vedro:) Jané dětský krém je fajn také doporučujui 100% bavlněné ponožky a pokud máš boty ještě čerstvé a todle se stává tak na fes´táku občas nohy vyzout když sedíš a opláchnout je ve vodě tím také minimalizuješ nějaké nepříjemnosti na noze:)Jinak jsem moc rád za koment díky a spousty krásnych zažitků a prošlápnutých kylometrů s heavy boots přeje Michal :)

Izolepa taky patří k mojí zakladní festivalové výbavě, moje chudinky Steelky toho už prožily hodně... XD

Zajimavy ze mam jedny glady vod polaku , a noha se mi v nich nigdy neparila ani nepotila,v zime zahrejou v lete sou spis neutralni .. dyz si vubuju Invadery tk chcipam na horko .. proste jedine polsky glany kery sou tezko k sehnani ty moje po 6ti letech uz by potrebovali vymenit,ale zatim porad souzej ofsem maj jednu super diru :(

Samozdřejmně je to kus od kusu no s´jestli mohu jedná l ise o polskou firmu cockey tak to jsou hodně kvalitně provedené boty takže tomu věřím že je v nich fajn:)No se značkou invader nemám až takové zkušenosti jediné co vím že to je vpodstatě kanada pro britskou armádu akorát má ocelovou špici a hold v kanadách se ta noha občas potí jinak než v galdach je to těžko jedno ut omuže být tak a podruhé jinak.Mě osobně se noha nepotí ani v gladach ani kanadach ale zato v botaskách pekelně :):-D

*cockney

Jen taková malá připomínka, lidé co mají sandálky jak říkáš nejsou prasátka, já měla na festivalech i glády (to pokud nebylo uplně slunečné počasí, protože ano máš pravdu, že v gládách je to tak nějak stylovější) i sandálky (to například na Trutnovu, kam se i ty celkem hodí) a na letošních mighty (čili 2010) sem měla botky podobné cornverskám, ovšem už v polorozpadlém stavu a pouze za 50 korun z jakési cizokrajné prodejny, však to znáte. Ani v jedněch botech sem nehamtla do žádného humusu (pravda nikdy sem nebyla na festu kde by celou dobu lilo), nic horšího než kelímek se zbytkem píva mě nepotkalo. Taktéž není pravda, že by se noha v gládě potila stejně jako noha v botasce. A pokud nejseš cimprlich tak i pogovat se dá v botaskách, já například byla uplně vepředu v levo u pódia na Ska-p (tzn v jedné části toho největšího kotle co na ně byl) a žádné vážné újmy na zdraví sem neutrpěla. Jako článek pěkný, ale nemyslim, že uplně objektivní :)
Hezký den Simča :)

pro upřesnění, mě se v gládách potí noha asi tak 20x víc než v botaskách... na ťapce (nebo jak to říct)ú se mi nepotí ani v jedněch, zato u kotníku je to s gládama fakt úděsný, a rozvazovat je znamená při každym kroku klopýtout, což je možná jenom můj osobní problém, ale přesto zásadní :)
Zase opět Simča :)

:)No tyjo semá rád že má na to někdo i další uhel pohledu to je fajne :)No sandalky proč ne myšleno to bylo tak že kamarádd si díky tomu že lidi hážou právě ty kelímky a tak dále uhnal celkem nepříjemné hnisání nohy bo šel v sandlákách a o cosi se škrábnul.Jinak ti věřím u každého je to individuální a jeho problém.No cimprlich nejsem osobně sem pogoval aj na boso takže vim o co de :)Co se týče toho pocení nohy v gládách tak v těch co se prodávají u nás se tomu ani nedivým protože to nejsou pravé glády.V pravých gládách se mi noha nikdy nespotila rozdíl je v tom že ty pravé jsou opravdu kožné a nejsou nahrazené sintetikou která kuži připomíná a nevyděla j iani z rychlíku:)Jasny tyjo pokud se ti to nechce nějak extra zavazovat a přitom ccheš mít boty trochu stáhlé a chceš tam mít tkaničky tak pokud máš 10 ti dírkáče mám pro tebe radu zajdeš do obuvi a budeš chtít dětské pružinové tkaničky do sandalek:)Jedná se o tkaničky ve tvaru pružiny které stahují sami a jsou pro děti které si ještě neumí zavazovat boty:)Samozdřejmně tím nechci říct že to neumíš nebo že by jsi byla líná ale ej to vcelku dobré alternativní řešení a hlavně si po nich nebudeš šlapat:)Jinak děkuji za reakci jsem rád:)Úplně objektivně by to snad ani nešlonapsat takže za jakýkoli koment jsem rád :) S pozdravem michal

*botasek :-D

Nojo, ale to s tím odřením a následným hnisáním a tak se ti může stát i při jakýkoli jiný přílěžitosti, prostě nic nemůže bejt ideální :) Jinak sem ráda, žes mi nevyvracel a nezpochybňoval to co sem řekla já, tak by to totiž spousta lidí udělalo s komentářem ve stylu "nedělej chytrou". :) Na botky ze zahraničí nemam peníze, bohužel a když sem si steelky kupovala bylo mi 14 (tzn před třemi lety) a na takovou věc jako festival sem neměla ani pomyšlení. A asi vím jaký tkaničky myslíš, ale nevim jestli bych si je chtěla dát do svejch bot co se estetických hledisek týče :D
Simča :)

Jasný to máš pravdu :)Tak já jsem zase rád že se našel někdo kdo si to přečetl a popřemýšlel o tom trochu jinak:)Jejda tak pokud nejsi přiznivcem barevnych tak kvalitni zahranični boty se daji sehnat od 1 600 za 10 dírek:)Jinak jedna firma dělá kvalitni ručně šite boty tež za rozumnou cenu:)Jasný tož to je jiná já si kupoval steelky sice v 17ti ale měl jsem je tak 3 týdny :-DJJ tak nějak:) No tak jako vypadá to vcelku zajímavě :):-DA nebo jesi ccheš udělám pro tebe extra článek jak zavázat boty Č2.Kde budou ruzne finty jak boty jen minimalně zavazat tak aby jsi se nepřizabila a boty drželi na noze :)

Jé další pokračování článku o vázání by bylo super!!!!!!!

Ok zrovna sem přemýšlel co zpáchám tak se na to mrknu a na ty předešlé se tam pokusím dát podrobné popisky jak to zavázat případně se tam přidají i nějaká další:)

Je úžasný, že kvůli mojí neschopnosti chodit v polorozvázanejch botách udělá někdo článek o zavazování :D Děkuju za ochotu, určitě budu nadšena a třeba na nějakej fest v létě vyrazim ve steelkách aniž bych se upařila k smrti :D :) Jinak věřim, že se daj sehnat těžký botky i za umírněnější cenu, ale z dob punku sem zvolna přešla do regae a ska (ačkoli punk si ráda poslechnu na různejch festech nebo koncertech), takže už je zas tak často nenosim a ty co mám (osmdírek, zelenočerný steelky) zatím držej velmi statečně :)
Simča :)

Hehe jasný v pohodě já sem potřeboval stejně nějaký další námět na článek takže mi to přišlo vhod:)Jasné no:)Jojo tak pokus v nich nechodíš pravidelně tak se to dá:)No uvidíme jak se mu bude chtít když tak to tu určitě najdeš zatím čao :)

Hele, já pařila v kotli na Krucipusk v žabkách a docela mě to pobavilo, žádnou újmu jsem neutrpěla ani botky, které jsem sice po koncertě chvíli pohledávala a hlavně že našla... :D

To jo t, tomu se říká talent:-D no neni kotel jako kotel :) počítam že v pogu už by to tak vpohodě nebylo:-D ale tak to co poslední dobou vídám a spousty lidí to považuje za kotel nebo pogo má k puvodnímu stilu a smyslu hodně daleko :):-D

jak dlouho vydrži

Pokud si koupíš kvalitní glády tak dlouho ale 99% glád co se pordává na českém trhu většinou stojí zaprd a nic nevydrží.Pokud ccheš pořádný boty za ucházející cenu hledej spíše na anglických servrech:)Dobrá alternativa jsou klasické kanady nebo anglické kanadi Invader ,Undercower popřípadě Pure trash které mají kvalitu vojenských bot vzhled glád a cena je někde mezi tím :)

Na festaky mám kandady vz 60. Nohy se mi nepoti, ale je fakt že sem tam díra je.

Okomentovat