ZÁŽITEK Z BRNIŠTĚ

| Posted in , , , , ,


Brniště je malá, ale dlouhá obec, vzdálená přibližně 12 km od Mimoně, 7 km od Stráže pod Rálskem a cca 20 km od České Lípy. Proč ale ten místopis? No to bylo tak. Jednoho letního podvečera zde měl vystupovat ABBand (Aleš Brichta band), takže jsem tohle všechno musel vygůglovat, abych trefil na místo určení. Start nahlásil na desátou večerní (na webu), ale já  jsem v předtuše předskokanů dorazil do Brniště už v osm večer.
Podrobnosti mi nebyly známy a netušil jsem kde hraje, proto po zhlédnutí obce a vytipování nejpravděpodobnější hospodo-sokolovny, jsem se rozhodl vkročit do sálu. Zavřeno. Po další autoprohlídce Brniště jsem narazil na mladíka ve žluté reflexní vestě. Jelikož vypadal jako místní, zeptal jsem se ho, zda-li tu dnes nebude nějaká kulturní produkce. Vytřeštil oči, spadla mu čelist a zíral na mně jako na dementa. Až po pár vteřinách jsem si všimnul rýsujících se obrysů kolotočů a halekajících reproduktorů a uvědomil jsem si, že mluvím s výběrčím parkovného. Vzpamatoval se dřív a odpověděl mi, že zde vystupuje celá plejáda kapel, je zde pouť a Brichta, že hraje od půlnoci.

Dvacet korun parkoviště na den, vstup do areálu 100 Kč. Zajásal jsem nad lidovými cenami a odešel jsem obdivovat pouťové atrakce. Nutno podotknout, že se bílí cikáni (stánkaři), ale i ti klasičtí (kolotočáři) dost činili, a nebohé vesničany dřeli z kůže. Naspořené peníze ze vstupu jsem tedy vrazil do piva, které cenou připomínalo Prahu 1, ovšem chutí.....no asi Brniště.
První kapela, kterou jsem zhlédnul, byla podivně znějící maloměstská skupina Rimortis, která si pod podiem otevřela stánek a každou píseň uváděla slovy: „tahle pecka je z našeho nového alba, které si můžete koupit zde!“, ukazujíce na stolek s CD a suvenýry. Hráli něco co by se dalo odborně nazvat jako pop-metal. Tedy pseudometal s kýčovitými texty, obsahujícími klišé, bájné hrdiny a refrény typu opera hoří, tadáá, lidi v ní.....a tak dále. Další na programu byl ohňostroj. Musím uznat, že ten neměl chybu. Po ohňostroji začala ladit Špinarová, která vystoupila o hodinu později se svými prastarými skorohity. Vymlouvala se na nehodu na dálnici z Ostravy, kde jí údajně na jejím TDi  vynechalo turbo, takže musela být odtažena. Okrajově seznámen s její strašlivou tvorbou, s tušením, že milá Špinarka je sice zábavná, ale blbá jak putštok, jsem se raději odebral na toitoiku, než začne další a poslední vystoupení.


Brichta nastoupil ve svém obvyklém tempu a pokračoval v něm. Jen zřídka polevoval v rytmu, ovšem působil dost vyčerpaně a rozklepaně. Svůj stav nepřímo zdůvodnil přiznáním, že právě dobral antibiotika na zánět slinivky. Myslím si, že z toho důvodu hrál asi o 15 minut kratší set, kde představil (jak sám řekl) svou novou severočeskou kytarovou úderku, kterou naverboval po obměně kapely, jenž mu zdrhla po vydání hitu Deratizer, způsobující mezi jeho mladšími spoluhráči davovou psychózu. První kdo odešel byl mladičký bubeník, kterého oficiálně vyměnil za Klaudu Kryšpína z Kocábova výběru na svých 50 tinách v srpnu v Tesla areně.

Při Brichtově produkci polovina místních popíků odešla do svých domovů a zůstalo jen tvrdé jádro, i když možná bude lepší specifikace opilé jádro. Podnapilí vesničané zuřivě jásali a tančili do rytmu i mimo něj, a když se rozezněla zlidovělá Dívka s perlami ve vlasech, tak se všichni začali objímat a láskyplně sbližovat. V tomto okamžiku jsem se uklidil do jiné řady, neboť jsem neopětoval jejich lásku. Bohužel po zjištění, která dívka mě to hodlala objímat a brát za ramena, jsem zalitoval a říkal si, že jsem se možná unáhlil. Kapela se rozloučila strhujícím rychlým hitem, který Brichta ironicky uvedl slovy soudruhů KSČ, kteří mu dříve vštěpovali nutnost zakončit koncert pomalou písní, aby soudruzi v kotli neskotačili a cestou domů příliš nedemolovali přilehlé okolí.

Celkově vzato to byl přínosný a zábavný večer, i když mě místní občané mírně vyvedli z konceptu. Uznal jsem, že budu muset častěji navštěvovat podobné kulturní akce, abych nežil v nevědomí. Nebo možná víc na podobných akcích pít. No a teď vážně. Hodnotím to velmi kladně, jelikož to byl skvělý večer se slušným zastoupením kapel a na tak malou ves to bylo velmi dobře organizované. Chválím Brniště!


Comments (2)

I hardly drop remarks, but i did some searching and wound
up here "Z��ITEK Z BRNI�T�". And I do have a couple of questions for you if you
tend not to mind. Could it be simply me or does it look like a few of the responses come across like coming from brain dead folks?
:-P And, if you are posting at other places, I'd like to follow everything new you have to post. Would you list of all of your community sites like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?
My blog post :: transfer news epl fantasy football

I read this paragraph fully regarding the comparison of latest and previous technologies, it's amazing article.

Here is my web site; trabajo orquestas :: ::

Okomentovat